18°C
11°C
Megosztás
Értékelés

Mit tegyünk alvászavar ellen?

0 értékelés
Értékeljen

Az alvás mindenki számára nélkülözhetetlen. Egy átlagos felnőttnek 7-8 órára van szüksége ahhoz, hogy

  • kipihenje az elmúlt nap fáradalmait,
  • az immunrendszere erősödjön,
  • a sejtjei újratöltődjenek, nem beszélve a szervezet egyéb, fontos építő folyamatairól,
  • és hogy a napi élmények, a hallott, tanult információk is feldolgozásra kerüljenek.

Az alvászavarok megjelenési formái különbözőek lehetnek.

  • Elalvási zavar: amikor valakinek nem jön álom a szemére.
  • Átalvási zavar: amikor valaki el tud aludni, de az éjszaka folyamán akár többször is felébred és álmatlanul hánykolódik, reggel pedig kialvatlanul ébred.
  • Az is előfordul, hogy valaki sokkal hamarabb ébred a kelleténél, így fáradtan indul a napja, ingerlékeny és koncentrációs nehézségekkel küzd.

Az alvászavar okai

Az alvásproblémák hátterében számos dolog állhat. A leggyakrabban előforduló:

  • az egészségtelen életmód,
  • depresszió, és
  • a stressz.

Mit tegyünk az alvási nehézségeinkkel?

Az egy-két éjszakán át fennálló rossz alvás még teljesen normális dolog, annyit a szervezetünk is simán kibír. Az egy hónapnál hosszabb alvási nehézségek esetén azonban keressünk fel egy orvost.

Mit tehetünk a nyugodt álomért?

  • Egészséges életmódot folytatunk.
  • Rendszeresen mozgunk.
  • Egészségesen táplálkozunk.
  • Többé-kevésbé rendszeres napi ritmus szerint élünk.
  • Időt fordítunk a stressz kezelésére, a pihenésre és a feltöltődésre.