18°C
11°C
Megosztás
Értékelés

Hogyan aludjunk, mint a bunda?

0 értékelés
Értékeljen

Az alvási környezet tudatos megteremtése nagyon fontos alvásunk minőségének megőrzése, vagy javítása szempontjából. Adunk ehhez néhány tippet:

Ideális alvási környezet

Tervezzünk magunknak ideális alvási környezetet!

  • Egyénfüggő, de fontos: legyen kis fényforrás vagy teljes sötétségben alszunk jobban.
  • A többi helyiségnél egy kicsit hűvösebb hálószoba a legtöbb embernél segíti az elalvást.
  • Kényelmi igényeinknek megfelelő ágyat és ágyneműt válasszunk.
  • A hálószoba legyen hálószoba, az ágy pedig ágy. Ne dolgozzunk, tanuljunk vagy együnk ott, és pihenésre, olvasásra, tévézésre is egy kényelmes fotelt vagy heverőt használjunk.

Praktikák lefekvés előtt

  • A lefekvés előtti fél órában már csak pihentető, kikapcsolódást szolgáló tevékenységet végezzünk. A hétköznapi gondokon való töprengésre találjunk másik időpontot.
  • Alakítsunk ki lefekvési szokásokat, mert segítik az elalvást.
  • Csak akkor feküdjünk le aludni, ha álmosak vagyunk! Azért sose feküdjünk le, mert azt gondoljuk, ágyban a helyünk.

Pihentető életmód

A helyes életmód is fontos alvást elősegítő tényező.

  • Éljünk minél rendszeresebb életet: legyen ideje az étkezéseknek, a testmozgásnak, a kikapcsolódásnak és feltöltődésnek.
  • Kerüljük az élénkítő hatású szerek (pl. kávé, tea) túlzott fogyasztását, különösen akkor, ha nem élvezeti szerként használjuk.
  • Próbáljunk meg reggel mindig ugyanabban az időpontban felkelni.
  • Éjszakázás után is csak egy órával aludjunk tovább a megszokottnál. Lehet, hogy aznap kialvatlanok leszünk, de annál jobban alszunk a következő éjszaka.