18°C
11°C
Megosztás
Értékelés

Egészséges életmód nyáron

0 értékelés
Értékeljen

A rekkenő hőség és az ezzel járó nagy mennyiségű folyadékveszteség alaposan megvisel bennünket a nyáron, ilyenkor kettőzött erővel figyeljünk a szervezetünk legapróbb jelzéseire is, mert az egészségünk foroghat kockán.

A legfontosabb, hogy gondoskodjunk a megfelelő folyadékbevitelről, ami lehetőleg szénsavmentes ásványvíz vagy sima csapvíz legyen. Rendkívül forró napokon akkor is igyunk, ha nem érzünk szomjúságot, mert könnyen kiszáradás közeli állapotba kerülhetünk, különösen igaz ez a kisgyermekekre, akiknek a szervezetük sokkal hamarabb dehidratálódik. Az alkohol- és a kávéfogyasztást lehetőség szerint kerüljük el, ugyanis ezek az italok vizet vonnak el a szervezetünkből.

Sokszor halljuk a nyári folyadékpótlás fontosságát kihangsúlyozó figyelmeztetéseket, de sokkal kevesebb szó esik arról, hogy mit együnk. Érdemes könnyen emészthető ételeket fogyasztanunk, lehetőség szerint inkább többször, de kisebb adagokban. Szervezetünk számára elég komoly kihívás a kánikula, ne terheljük nagy mennyiségű zsíros ételekkel.

Kitűnő választás a friss zöldségekből készült saláta vagy a lehűtött gyümölcs. Nyaralásnál vagy hosszabb úton vigyázzunk a könnyen romló ételekkel, ezeket csak hűtőtáskában szállítsuk, mert gyomorrontást okozhatnak.

Az egészséges életmódhoz szorosan hozzátartozik a sportolás is. A nagy hőségben azonban legyünk elővigyázatosak, a túlzott fizikai igénybevétel ilyenkor ártalmas lehet, tehát inkább a kora reggeli vagy az esti órákban hódoljunk kedvenc testmozgásunknak. Ha van lehetőségünk választani, akkor sportoljunk klimatizált teremben, így teljesen függetleníteni tudjuk magunkat a kiszáradástól és a káros napsugaraktól is

Végül, de nem utolsósorban: nyáron a sok inger hatására könnyen felpörög az ember, ami a nyugodt alvás rovására megy, éppen ezért figyeljünk oda a megfelelő mennyiségű pihenésre is.