18°C
11°C
Megosztás
Értékelés

Hogyan kerüljük el a másnaposságot?

0 értékelés
Értékeljen

Néha, pláne nyáron, jól esik úgy kikapcsolódni, hogy kellemes italokat kortyolgatva átmulatjuk az éjszakát. Ilyenkor azok is hajlamosak eltéveszteni a mértéket, akik korábban soha sem lépték túl a határt. A másnapossághoz nem kell sokat inni.

Mitől leszünk másnaposak?

  • Az alkohol a szervezet vízleadását fokozza: szájszárazság, kicserepesedő ajkak, fejfájás és szédülés.
  • Az alkohol gyomornyálkahártya-irritációja emésztési nehézségeket, émelygést, hányást okoz.
  • Az alkohol egyéb összetevői (pl. gyümölcscukor) a másnaposság fő okozói. Hatásukra romlik az agy oxigénellátása, tovább csökken a vérnyomás, fáj a fejünk, levertek vagyunk.

A másnaposság megelőzése

Előtte:

  • Indulás előtt ajánlatos valami kiadós, kicsit zsírosabb és nehezebb ételt fogyasztani.
  • Egy pohár tej is jótékony hatású, mert lassítja az alkoholfelszívódást a gyomorban.

A helyszínen:

  • Nem kell sokat inni!
  • Az alkoholos italok között érdemes szénsavmentes üdítőt vagy vizet fogyasztani.

Utána:

  • Járjunk egy jót.
  • Igyunk egy nagy pohár vizet vagy gyümölcslevet sok C-vitaminnal.
  • Együnk meg egy szendvicset.

Másnap:

  • Sós reggelivel kezdjük a napot, és jó sok vízzel.
  • A gyomornak jót tesz a szódabikarbónás, citromos limonádé vagy a gyömbértea, kevés kávé vagy kóla pedig segít felébredni.
  • Ha fájdalomcsillapítóra is szükségünk van, az aszpirines tablettákat ajánljuk.
  • A friss levegőn megtett séta helyreállítja a vérnyomást.
  • A másnaposság tünetei 24 óra alatt lecsengenek. Úgyhogy másnap egy kis türelemre is szükség lehet!